Modell

I söndags var jag och blev fotograferad, jag hade nämligen vunnit en fotografering på Modelhouse, så det var sminkning, fotografering och så fick jag en bild gratis.
Jag var inte helt nöjd med sminkningen sen när jag såg bilderna, för hon hade använt alldeles för mycket rouge så på vissa av bilderna liknade jag en clown.
Själva fotograferingen var jättekul, värsta självförtroende boosten, fotografen tyckte om min midja, höfter och axlar och sa det flera gånger och "oj de här blir bra". Sen när jag såg bilderna var jag ju inte direkt imponerad, det var flera gånger jag undrade om det verkligen skulle bli bra, och det blev de ju inte heller alltid.
Eftersom jag själv fotograferar är jag ganska bildkritisk, och det var faktiskt bara en bild jag tyckte var riktigt bra, resten kände jag att jag skulle kunna tagit bättre själv. Vilket var en besvikelse, jag tog i alla fall fyra bilder (fick 2 gratis), men eftersom jag inte hade pengar med mig så ska jag hämta dem imorgon, så då lägger jag upp dem!
Men som sagt vissa fattar jag inte varför de jobbar som fotografer, det räcker inte med en bra kamera man måste ju kunna ha ett bildsinne också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0