Inspirado

Jag gymmade när jag typ var 14 eller något en kort period för att få bättre rygg, men jag hade så svårt att ta mig dit, så jag gick dit ett par veckor, sen rann de väl ut i sanden.
Men nu är det skillnad, jag går nu till gymmet årminstonde 5 dagar i veckan (varja vardag) och varför jag inte åker på helgen är för att jag är rädd för att det är för mycket folk då.

Främsta anledning till varför det är så lätt att gå till gymmet och att träna är för att jag har ett mål. Jag måste träna upp mig för att klara det, och det är ett rimligt mål inom en rimlig framtid.
Sen tycker jag det är roligt att träna för att jag ser resultat, jag har fått större muskler, klarar tyngre vikter osv. Sen känslan efteråt är helt underbar. Att få duscha och byta om efter ett träningspass och känslan av ett "job well done".

Kan ju säga också att jag är inte en av dem på gymmet som inte tar i eller kör på lättaste samtidigt som man pratar i telefon med bästa vänninan. Nej svetten rinner bokstavligt talat om mig. Jag får puls när jag jobbar med vikterna och machinerna. Förstår mig inte alls de som kommer och kör på lättaste på motionscykeln och trampar som om man cyklar i nedförsbacke. Då skulle de ju vara bättre att gå ut och ta en promenad.
Jag tränar inte för att jag ska känna mig bra, utan för att faktiskt bygga muskler och bli starkare och då måste man ta i och anstränga sig, då måste det vara tungt.



Kommentarer
Postat av: Johanna

Ha en bra dag :)

2008-03-26 @ 13:50:31
URL: http://www.menjohanna.blogg.se/
Postat av: tina

duktig du är !

2008-03-26 @ 13:54:31
URL: http://tohidi.blogg.se
Postat av: tina

tack för kommentaren..det känns så mkt bättre när folk stöttar en åt det hållet ja vill :P haha nej men ja tycker ju också det..man kan ju ta med sig hunden hem till kompisen man ska til..och jag menar..denhär kommer väga högst 3 kilo så den kommer va liten också :/ och ja pratade med kenneln igår och hon sa att jag kan gå ut och festa en gång i veckan om ja så vill..bara ja inte lämnar hunden ensam varje kväll :9 så de blir nof bra

2008-03-26 @ 14:32:15
URL: http://tohidi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0