Arbetshelg

Vi var i Uddevalla i helgen och skulle täcka på Britta. Jag kände mig mest ivägen, och gnällig. Men första dagen så fick jag jobba lite med att lyfta upp plåtarna till taket.
Det är lite illa när en person förstör hela ens humör, bara genom att existera, och man blir trött på sig själv eftersom man inte kan låta bli att störa sig. Jag tycker jag borde kunna stå över det, men jag blir bara så irriterad.

På kvällen skulle jag iväg till en kompis, så det vara att duscha ljummet, på ett iskallt golv, föna håret och sminka sig. Dock var mina kinder som tomater efter att ha varit ute i blåsten hela dagen, men lite foundetion gjorde att det inte såg allt för taskigt ut.
Jag stannade inte allt för länge, bara några timmar, så jag kom tillbaks till båten vid tolv, vilket var lagom för då skulle även de andra jag kände dra sig hemmåt. Där vi sov hade de andra inte alls gått och lagt sig utan först hade de singstar, och sen kollade de på film, som tur var i rummet brevid så jag kunde sova.

Söndagen gick rätt segt, eftersom ingen annan ville diska eller städa iordning kontoret, fick jag och Mats göra det. Vi hann inte färdigt med plåtarna på båten heller, vilket kändes lite surt.
Kändes som vi tagit på oss ett uppdrag och sen misslyckats, men så går det.

Nästa arbetshelg blir bättre, av ett stort skäl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0