Söndagen

Drömde så läskigt i natt, jag vaknade och var livrädd, hjärtat slog i hundra åtti. Jag drömde att det var sent på kvällen och det ringde på dörren, vi kollade genom titthålet och det var ett pizza bud, men vi hade inte beställt pizza så vi öppnade inte. Sen i köket hittade vi ett kvitto på en hemkörning, och tiden på kvittot var vid tio tiden från gårdagen, och då hade inte vi varit hemma. Av någon anledning så betydde det att dem som ringde på sent på kvällarna med falsk pizza lämning, var rånmördare eller något liknande och klockan började närma sig tio, samma tid som på kvittot. Så dels var jag livrädd för att det skulle ringa på dörren och gick i drömmen och kollade att dörren var låst hela tiden. Och dels rädslan för att någon hade varit i lägenheten utan att vi visste om det, eller hade någon aning om vem det var eller hur dem kom in. Jag var så rädd när jag vaknade där mitt inatten och det tog lång tid innan jag lyckades lugna ned mig.

Igår var vi i Uddevalla, då Mats skulle laga sin pappas dator eller något liknande. Hans pappa och hans fru var inte hemma då de var i Indien, så vi träffade bara hans syster och bror, och hans brors tjej. Jag tovade världen fulaste får, det fulaste jag gjort, och spelade Spore. Sen på hemvägen plockade vi upp en kompis som också var i Uddevalla och skulle ha ner massa saker då han precis flyttat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0