Träning och motivation

För mig är det inte svårt längre att komma iväg till gymmet eller träningen. Det handlar helt om min inställning, dels så har jag för mig själv, inget val, det finns inte i min tankevärd att jag kan stanna hemma. Det är som att gå till jobbet eller skolan, jag bara måste, inget jobbigt måste, utan det är bara en sån sak som ska göras.

Sen tror jag att alla har två röster inombords, den ena lata djäveln som hela tiden säger att man inte alls vill, utan vill ligga hemma, äta gott och bara slappmysa hela tiden. Men på andra sidan finns den andra, den sidan som inte vill bli fet,lat och dum. För mig handlar det hela tiden att den slappa djävlen ska inte få vinna över mig, jag har ett val, jag kan fatta mina egna beslut och då ska jag inte förstöra för mig själv. Jag ska inte låta min lata sida få vinna över en själv, vem är man om man inte ens kan vinna en disskution med sig själv!
Så när jag ska iväg till träningen och jag känner "nej, jag orkar inte i dag, jag stannar hemma", så istället för att känna mig misslyckad för att inte komma iväg och sätta mig ned med choklad, så tänker jag "Fan heller!" och så åker jag iväg i alla fall, bara för att jag inte ska få förlora mot mig själv!

Visst det är ibland jobbigt att träna, det är tungt, man är trött, och man har ingen lust, men jag har en vågskål, på ena sidan är arbetet och andra resultatet. Om jag tränar och står i och det är jobbigt och tungt, visst det är tungt just nu, men på längre sikt, så blir jag smalare, mer vältränad och friskare, jag känner mig också duktig och bra efteråt.
Om jag däremot stannar hemma, sitter i soffan och äter gott, då kanske jag blir glad just då, men i längden så blir jag tjock, otränad och jag kommer känna mig misslyckad och tänka fler negativa tankar eftersom jag vet att jag "borde" träna och röra på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0