Utställning

Det blev sent i går, med allt som skulle fixas för utställningen idag. Kom i säng runt halv tre och sen upp vide sex för att duscha, packa in råttorna, ta med alla SRS prylar och mycket mer.
Först fick jag sitta i friskhetskontrollen, något jag inte gjort förut, men de gick bra. Tyvärr rosslade en av våra "gamla" bebisar, alltså en som hade köpt en bebis av oss och skulle ställa ut honom. Så han fick tyvärr inte komma in. Vi fick lämna en av våra råttisar hemma också då hon hostade.

Jag satt även sekreterare i standard, något som verkligen lärorikt. Jag fick veta massor om färger, genetik, typer och liknande. Var verkligen superkul, och så mycket råttor man fick se! Burmeserna var alla tickade, men de var så söta!

För våra råttor gck de både bra och dåligt. Kotten failade totalt i agilityn, Tindra vad inte riktigt på humör och Myran var på god väg, men fattade inte riktigt vad de var frågan om. Isa däremot, hon blev tvåa med cert!

Sen i pet, Myran började rossla under dagen så henne kunde vi inte ta upp, Isa hade gamla sår så hon fick neddrag, därmot fick både kotten och Tindra komma upp på ombedömning. Och de slutade med att Kotten blev senior tvåa!
Jätteroligt, var rätt säker på att dem skulle gilla henne, men man vet aldrig vad domare tycker...
Så var allting slut och vi fick plocka ihop shop, papper och rubbet.

Jag hade trevligt och lärde mig massor. Det kunde gått bättre för våra råttor, om dem inte börjar rossla eller var slagskämpar, men så är de...

Jag tog med kameran för att ta kort, men jag glömde helt bort de i allting :s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0