Lumpen

Sitter inne på soldathemmet, och kom på i sista minuten av min dator tid att jag kanske borde skriva något här också.
Skulle gärna vilja blogga från mobilen, men min mobbe stödjer inte det.

jag exercisar (eller det var snarare förra veckan), håller på att somna på föreläsningar och bär apvarm och tung stridspackning (typ kroppskydd, stridsväst, hjälm + ak5 och uniform och kängor). Lagom vamt, svettigt och gott.

Kan iaf säga att jag aldrig i hela mitt liv svettast så mycket, speciellt inte svettas utan att kära ett stenhårt fyspass (därvid inte säga att det inte är jobbigt...).

Idag har vi varit på skjutbanan för första gången, det var mest tungt och jobbigt. Imorgon är det skjutbanan igen, och torsdag sjukvård, och sen ut i fält i typ fem dagar. Och jag hoppas de inte ska spö regna en vecka nu...

Skriver när jag får tid igen, vet inte när de blir då vi har kvällstjänst varje kväll.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0