Mot Göteborg

Just nu är jag i Stockholm och ska snart iväg till bussen för att sedan ta tåget ner till Götet. Får se så jag kommer ombord med snowboard och packning på bussen, men det borde ju inte vara några problem egentligen.
Jag insåg verkligen hur mycket jag saknar snö och riktiga vintrar när jag var uppe i sälen där det var massa snö överallt. Det är så mysigt. Och man kan göra så mycket mer än bara traska runt i slask. Det blir mycket ljusare också, och så kan man alltid ge sig ut och ha snöbollskrig eller åka pulka.
Jag har läst att på 1700 talet när ostindiefararna skulle iväg mitt i vintrarna fick dem ibland hacka loss dem ur isen och framför för att hacka sönder isen så dem kom ut. Så är det ju aldrig nu för tiden, nu är man glad om det kommer ens snö som ligger en dag.

Jag har nu läst ut den sjätte Harry Potter boken, och jag läste ut femman på vägen upp, vilket innebär att jag har två gigantiska tegelstenar till böcker som jag redan läst, men måste släpa med mig hem igen. Och inget att läsa på tåget, vilket suger.

Jag har packat ned kameran, men när jag kommer hem ska jag lägga ut fler bilder. Internet var så segt uppe i Sälen så den ville inte riktigt ladda upp bilder därifrån.

Det var jätteroligt, det enda var att eftersom jag har ärr på båda hälsenorna blev dem rätt svullna av mina nya boots, vilket gjorde att speciellt förmiddagen andra dagen var ganska jobbig, då det tryckte och gjorde ganska ont. Men dete släppte under dagen. Så jag hoppas till nästa gång att skorna är lite inåkta så jag slipper samma bekymmer nästa resa. Nästa resa ska jag dessutom köra med plåster från första dagen, så kanske det lindrar lite det med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0