Rydbergsgastarna

För typ två år sedan eller liknande så pratad min mamma med någon gubbe på någon mässa. Han hade hoppat på henne och frågade om inte hennes barn ville börja segla. Och hon svarade att hennes barn redan seglade en herrans massa. Han kom från en förening vid namn Rydbergsgastarna och dem ville ha mer ungdomar i föreningen, så hon fick någon folder. Jag fyllde i den och skickade in, fick en inbetalningsblankett och någon tidning. Blanketten glömde jag helt betala in, det verkade inte vara  någon jättespännande förening, men trots utebliven betalning så har deras tidningar och skrifter fortsatt att rulla in, och jag har fortfarnde inte betalat något. Det är nästan så man har lust att betala in, bara för att belöna deras ihärdighet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0