Sälen dag1

Dagen började med att jag gick till skiduthyrningen och ville ha min snowboard vallad. Trots att den hade stått inne hela morgonen och bara gått ute med den till skidstationen, vilket tog typ 4 minuter max, så var den tydligen för kall för att vallas, så dem var tvugna att vänta 20 minuter. Så det vara bara att gå tillbaka till stugan och vänta en halvtimme.
När jag väl började åka ramlade jag varannan meter och undrade vad fan jag hade gett mig in på, varför hade jag gått och köpt en snowboard för flera tusen som jag nu inte kunde åka på, men bara efter ett par åk kom det tillbaka.
Och efter fem - sex åk ned för den lilla barnbacken kunde jag åka hela backen utan att ramla och få brädan att göra ungefär som jag ville.
Nu innan lunch åkte jag ett par gånger i den stora knappliften, och det gick rätt bra, även om det var lite jobbigt med människorna som kom åkandes ovanifrån.

Efter lunch hade jag tänkt se om jag lyckas bemästra ankarliften :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0