P3 Guld

Igår var det P3 Guld!
Jag har aldrig varit på någon sådan gala förut och visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig. Men jag trodde det skulle vara med "snittar, kindpussar och drinkar" för att citera en Loke låt. Typ mer drinkar innan, men typ de ända folk gick runt med var öl.
Jag trodde också att den skulle vara längre, men den var ju bara 1½ timme! Men under denna 1½ timme lyckades de klämma in väldigt många svenska artister. Den jag hade sett fram emot mest var Markus Krunegård, men jag tyckte alla uppträdande var lite tama. Det kan bero på att vi satt högt upp, men ljudet var väldigt burikt och skränigt, under alla uppträdandena. Artisterna verkade ganska stressade och allt gick väldigt fort, det kändes inte helt hundra, något av uppträdandena.
Bästa uppträdandet var faktiskt det första och det var Hammerfall med en ny grymt bra låt, som jag inte kommer ihåg vad den heter just nu.

Något som jag tyckte var rätt pinsamt, var när Lykke Li fick pris för "Året Nykomling", hon var inte där själv så hon hade skrivit ett litet tack tal som någon kille läste upp. Men i detta tack tal så tackade hon för att fått priset i "Årets Pop", och hon nämnde det i talet flera gånger " Nu när jag får ta emot detta Året pop" osv. Det kändes rätt pinsamt för hennes skull, hon borde ju veta att hon var nominerad i flera kategorier och borde då skriva ett tal som inte nämner en speciell kategori.

En annan sak var när galan var slut och dem bad alla artisterna som vunnit gå upp på scenen för att det skulle bli "blommor och drinkar", scenen var tom och alla artisterna hade typ gått ut. Det kändes också lite pinsamt.


Håkan Hellström


Kitty, Henrik och Esan delar ut bästa grupp


Hello Saferid/Annika Norlin uppträder med Anna tillsammans med Dektektivbyrån


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0