Sålt min själ

Just som det kändes som saker började lätta och dem stora svarta orosmolnen började skingras, damp det ned ett brev genom dörren. Jag visste direkt när jag såg vem det var ifrån vad det betydde, det var CSN som knackade på dörren och sa "Hej du har väl inte glömt oss? Och dem massa pengarna du är skyldig oss"
Nej jag hade inte glömt, bara förträngt, gömt allra längst bak i huvudet och hoppades att dagen aldrig skulle komma. Dagen man ska betala tillbaka för idiotiska beslut man tagit, betala igen för gamla misstag.

Det var droppen och jag skickade in en inskrivning till arbetsfömedlingen, och det kändes verkligen som jag sålde min själ till djävulen. Inskrivningen börjar inte gälla föräns jag har besökt dem, så jag tänkte gå in till dem imorgon.
Kanske kan söka bostadsbidrag då också, när man väl finns i systemet....


Kommentarer
Postat av: Sandra

Arbetsförmedligen är inte så hemskt som det verkar (såvida man inte har otur och får en dålig handläggare) Jag har bara hört dåligt om AF men känner själv att de faktiskt försöker hjälpa mig så gott det går. Även om jag nu har varit inskriven i ett år utan att få jobb. Men jag får ju lite pengar av dem iaf :)

2009-01-28 @ 17:15:03
URL: http://lillaspoketlaban.blogg.se/
Postat av: Linda

Allt jag hört om dem är att man måste gå på massa skumma kurser där dem behandlar en som man är fem år gammal.

Och ibland gå på "möten" med andra arbetssökande där man sitter i ring och sjunger :s

2009-01-28 @ 19:13:44
URL: http://thekanel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0