Frissigt hår

Jag börjar bli trött på mitt frissiga hår, som kan borstas i de oändliga och efter två minuter ser ut som jag precis gått upp ur sängen. Men nu kanske jag hittat en lösning på problemet, en metod som kallas "balsam-metoden". Det innebär att man slutar med schampoo och bara använder balsam, i början var jag jätteskeptisk, men ju mer jag läser om det, ju bättre låter de!

För mer information kan ni läsa här: http://www.lockig.se/?q=node/8

Det låter kanske jättekonstigt, men de går ut på att man använder produkter helt utan alkohol, sulfater, mineraloljor och silikoner. Alltså man tillsätter inget i håret som behöver lösas med schampoo. För de är det schampoo är bra till, att lösa fett och kemikalier. Lite som diskmedel. Men tillsätter man inga kemikalier eller oljor i håret så torkar schampoot mest ut håret och gör de frissigt.
Efter man har tvättat med balsam så kan ta i gele i vått hår och så ska man inte borsta det, annat än i duschen. Annars förstörs lockarna.

Vi får se hur de här går, men jag tror de kan bli superbra! De kan i alla fall inte bli värre än det är nu....
Så i kväll ska jag iväg och inhandla två godkända balsam. Ett godkänt "sista-schampoo" hade jag (man måste tvätta en sista ordentlig gång med schampoo så man får ut alla kemikalier ur håret), och Mats gele var tydligen också godkänt!

Är så förväntans full inför de här lilla exprimentet, tror verkligen mitt hår kommer må bra av detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0