Telefondjungel!

Jag har haft comviq kontantkort i ungefär 5 år. Eftersom både jag och Mats har haft comviq har vi kunnat ringa varandra gratis, vilket har varit väldigt bekvämt. MEN nu är de så att till alla andra kostar de för mig 2,5 kr att ringa, vilket säger sig själv blir väldigt dyrt och eftersom Mats letade efter en ny telefon så började vi spana på andra telefonföretag.
Det slutade på tre. För 300 kronor i månaden så ringer vi gratis till alla tre abbonenter och fasta telefoner (!) eller inte gratis egentligen utan vi får 3000 fria minuter per månad till tre och fasta, men de innebär att man måste prata minst 2h om dagen för att man ska behöva börja betala. Sen är de 0.69 öre till resten. Samt att vi har fri surf, och då har vi 140 kronor kvar att ringa för (av de 300 kronorna), vilket innbär att man måste ringa till andra mobiloperatörer i minst 2 timmar för att kunna ringa upp de. Och jag tror inte jag ringer till andra mobiler i över två timmar... Och de bästa utan allt är att vi fick varsin Nokia 5800 Xpressmusic! Ja fick, gratis, för noll kronor!

Here it is, the master piece!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0