Ams

Så har man varit på ett möte hos arbetsförmedlingen. Totalt meningslöst. När jag var där och skrev in mig sa dem att jag till denna gång skulle skriva in mina meriter på hemsidan, och ta med mig mina alla papper. Så det gjorde jag. Mötet var på 20 minuter, dem gick igenom att dem hade en hemsida, och där kunde man kolla på jobb, att man skulle få en handledare och att man kunde få hjälp att skriva sitt cv och personliga brev. Det enda som var relevant för mig var att jag fick en tid när man skulle få träffa handledaren inviduellt, och tills dess skulle man ta med sig sina papper och skriva in meriterna. Kunde jag inte bara fått den där inviduella träffen direkt?
Ska dit på torsdag i alla fall och då träffa en handläggare personligen, det enda jag är bekymmrad över (om man nu kan kalla det det, mer tanken har slagit mig), att jag har inte alla papper från alla jobb jag haft. Jag har ett par anställningsbevis, men bara ett omdömme. Får väl höra vad dem säger. Inte för att jag tror det spelar någon roll...

Kommentarer
Postat av: Carina

Man behöver inte betyg från alla sina anställningar. Det räcker oftast med anställningsbesvis, samt sedan de betyg som är bra. Satsa på bra muntliga referenser också! De säger oftast mer än ett skriftligt omdömme!

2009-03-03 @ 20:32:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0