Morran och my

Idag kom jag till stallet tiiiiidigt, för att jag skulle dela ut flyers vid halv ett och eftersom hästarna går i andra hagar nu tar de extra lång tid med utsläppet. Blev lite frustrerad på idioter som inte fattar hur hästar beter sig när de blir rädda eller ska gå igenom grindar, orkar inte förklara exakt men de är några kommungubbar som byggt ett nytt staket och inte tänkt på hur man borde dra elen. Så handtagen sitter på fel sidan, och griden är dessutom dubbel och ena sidan finns det en planka ner mot marken men den går inte i marken så båda åker upp. Eftersom jag måste slänga bort elen i ena sidan så vill jag ju ha den stängd så jag kan hålla upp den andra utan att hästan trasslar in sig, Så när jag skulle släppa in hästen så skulle ena kommungubben som var där och målade (och så klart inte riktigt pratade svenska) ville vara snäll och hålla upp den jag ville ha stängd, så jag bad honom stänga den. Varav han sa "ja när du har gått in", varav jag sa "men kan du vara snäll och stänga den NU", "ja jag stänger den sen", varav jag höll på att bli tokig, så efter typ mycket gestikulerande och artikulerande och mycket bestämt "stäng den NU!!!". Så lyckades den inkompetenta idioten stänga grinden. Sen var de kärringen i bilen som kom mötande och inte saktar in, och vart tar hästen vägen när den blir rädd när den möter en bil? Jo ut i vägen mitt framför bilen, som tur var så vet jag de och kan avstyra de, men tänk om jag hade varit en av de mindre "ponnytjejerna", då hade de varit en häst mindre och en krossad bil....

Kommentarer
Postat av: Sandra

Men fy vad jobbigt, var det grinden till Max och Oxford? Den får jag inte ens upp utan har fått gå igenom Celestes hage och den förbaskade trägrinden som inte stannar uppe utan kom tillbaka och puttade till Oxford i rumpan så han blev rädd osv. Så ja, grindarna där nere är helt fel.

2009-05-28 @ 18:36:42
URL: http://lillaspoketlaban.blogg.se/
Postat av: Linda

Precis den!

Man får typ ta i massor för att skjuta den åt sidan... bara helt fel......

2009-05-28 @ 20:57:14
URL: http://thekanel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0