Ögon

Idag åkte jag iväg till ögonläkaren på Mölndals sjukhus, eller de var inte ögonläkaren utan ortopedist eller nåt liknade. Jag har ju en skelning och var hos ortopedisten på Danderyd för ett par år sedan, så de var dags att gå igen.
Efter att fått titta åt lite olika håll och kanter, hålla för ögon och kolla på saker nära, och lite längre bort, genom plast osv så sa hon de att de såg väldigt bra ut. Som jag fattade var värdena bättre än sist, vilket jag blev förvånad över då de sa till mig att de antagligen bara skulle bli sämre.
Men hon sa också att de var bra att jag inte använde mina glasögon annat än i nödfall, då de kan försämra skelningen eftersom de blir lättare för ögonen då. Så jag skulle kontakta de om det blev sämre, och så fick jag lite övningar att göra, för att träna upp ögonmusklerna.

Så nu ska jag bara gå och lämna en kopia på mitt glasögonrecept inför lumpen.
När jag letade efter de, hittade jag mitt kvitto på min telefon som jag letade efter, men de visade sig att garantin gick ut för ett år sedan ,så de spelar ingen roll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0