Nytt seglarställ!

Igår var de Alla hjärtans dag.
Dagen började med att jag fick Ralph Laurens Romance, halsband och parfym och en miranda nalle med mugg i sängen! Kan de bli bättre? Smycket var et jättefint hjärta som hängde i en kedja.

Jag och Mats åkte sedan in och gick på den sista dagen av båtmässan. Jag samlade ihop mina sista sparslantar och letade ett seglarställ. Mitt är ifrån 2004, ett Gill atlantic ställ, deras då nästbästa. Men det läcker in som ett såll, och jag blir totalt dyngsur när jag har de på mig, plus att de är hål i byxorna, så de var dags för ett nytt. Och de gäller att passa på under båtmässan då det är sjukt låga priser. Jag gick och velade ganska länge. Egentligen ville jag ha ett Musto HPX, men de kostar siså där 15 tusen om man köper de normalt sätt. Och eftersom vi seglar skuta så sliter det något enormt på kläderna, så då är de egentligen bättre att köpa något billigare, så man inte gråter blod när de går sönder. Westcoats hade ett par underbara byxor från Newport, men jackan var inte alls funktionell, och egentligen så säljer de inte jacka och byxor separat, men eftersom jag är tillsammans med en superförhandlare så lyckades vi ändå. Sen så passade Mats på att klaga på sin jacka där membranet har släppt. Så egentligen kostar hela ställer 6000:-, men mässpriset var 3999:-, och jag fick byxorna för endast 1500:-. Plus att Mats fick ett par handskar gratis.
Byxorna är helt underbara då de inte bara har en suverän passform, lätta, små och smidiga, den har dessutom typ en rumpöppning, Så när jag ska gå på toaletten behöver jag inte ta av mig hela byxorna utan kan dra ned två dragkedjor och bara öppna den bakre delen på byxorna! Helt underbart!

Sen hittade jag en Musto jacka i Goretex, med världens högsta krage och superluva! Den kostar i affären 5800:-, mässpriset var 3999:- och jag fick den för 3700:-. Så jag fick ett ställ som egentligen kostar 9000:- för 5200 :- kronor. Jag är rätt nöjd!


Efter mässan hade Mats bokat bord på Källarkrogen där vi åt, laxroms toast, skuren biff med potatis och chokladtårta och ett drack ett gott spanskt vin. Super mysigt, då fick jag också ett jättefint silverhalsband med hjärtan! Jag har väldens bästa pojkvän!
Sen blev det bio där vi såg Sherlock Holmes, jag var lite besviken på den, den kändes som den borde vara jättebra, men den saknade något som jag inte riktigt kan sätta fingret på vad de var. Men trevligt hade vi i alla fall!

Här kommer en bild på min nya jacka, hittade ingen bild på byxorna på nätet så jag får väl ta en bild sen i kväll istället :)

Min jacka:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0