Hunddrömmar

Går i hundtankar. Inte för att jag tänker skaffa hund precis nu, men om ett år eller nåt kanske. Det beror väldigt mycket på hur det ser ut till hösten om jag lyckas komma in på den utbildningen jag vill in på. Och vad jag får för extra jobb och hur mycket tid jag har.
Jag tänkte se under hösten hur det fungerar. Egentligen skulle de väl inte vara några problem eftersom jag vill ta med mig hunden överallt, men eftersom vi lever i sverige är det typ omöjligt.
Det var så underbart i frankrike vart man än gick så hade folk hunden med sig, Gallerie Lafayette (tänk NK eller Åhlens), på resturangerna, i klädaffärer, i matbutikerna. You name it! Då hade de varit enkelt att ha hund, man kunde ex ta med den till kårlokalen och sitta och plugga, eller ta med den Onsdags quizen. Det hade jag tyckt om, att kunna ha med sig hunden precis överallt. Men sverige är så sjukt inskränkt, allergikerna verkar ju klara sig perfekt i franrike, varför inte i sverige?

Men som sagt vi får se hur de ser ut till hösten och hur tiden ser ut.

Jag har siktat in mig på en Norsk Lundehund, de verkar vara precis en sån hund jag vill ha, fast de verkar vara mer som katter. Självständiga, medvetna, smarta och roliga. Typ råtta/katt i liten hund förpackning :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0