Game of Thrones

Så har man blivit biten av ännu en fantastisk serie, nämligen Game of Thrones.

Det är en fantasy-serie som utspelar sig i något som liknar vår medeltid, det handlar om ett land (som är väldigt likt england, både geografin och kungaintrigerna) där de olika husen av familjen försöker få igenom sina egna intressen och där de flesta vill åt makten på ett eller annat sätt.
Den är välgenomarbetad och det här är ingen slapp "Xena-warrior-princess" serie, med dåliga skådespelare och billiga scenerier, det här är mer i stil med sagan-om-ringen-filmstil i serieform.
Idag beställde jag böckerna bakom serien och ska försöka underhålla mig med de tills jag kan se säsong två...

Jag har bara två ord att säga...

SE DEN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0