Lumpen

Jag tänker ganska ofta tillbaka till lumpen, det är vissa saker man saknar, och man har ganska totalt glömt hur helvetiskt det var mellan varven. Men om jag tänker att någon skulle säga att jag skulle åka till Kvarn imorgon skulle jag säga Hell No! Någon annan gren inom försvaret hade nog varit rätt okej, men just Kvarn var ett jävla ställa, och då menar jag kanske inte just platsen utan befälen som hade skyddad verkstad inom den skyddade verkstan liksom....

En sak som jag faktiskt saknar är uniformsbyxorna, de var så galet praktiskta! man hade allt i de och eftersom alltid hade de på sig så hade man allt tillgängligt. Och man visste precis vart de var också eftersom allt hade sina bestäma platser. Vilken panik det var när man råkae lägga något i fel ficka! Och man trodde det var borta...

Tror inte jag lagt upp den officiella Kvarn 09/10 filmen, Tyvärr tycker jag året innans är mycket bättre men men...

Den under är från våran stridsuppvisning, det är både nostalgi från det och med låten då Sabaton var något vi lyssnade flitigt på under min lumpen tid




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0