Mer muffins

När jag var liten gjorde jag alltid chokladmousses av piskade äggvitor, så tänkte jag att de kanske blir en bra glasyr till muffins!
Så självklart var jag tvungen att testa.

Resultatet blev att jag tyckte den var lite rinnig jag hade velat ha den lite hårdare (för att det blir så kladdigt när man äter annars). Jag vet inte om man kan vispa den hårdare eller om det är så här den blir. Jag har dessutom ställt de nu kylskåpet så förhoppninsvis blir glasyren hårdare om den stelnar lite....

Själva muffinsarna är choklad muffins med banan, jag struntade i mariannen den här gången vilket var synd, för dessa blev inte alls lika goda som de igår....

Kommentarer
Postat av: Carina

Fina! Prova med att ha i lite smält gelatin så borde de stelna i kylen...

2011-01-13 @ 23:39:16
Postat av: Linda

Tack för tipset! Får testa det nästa gång :)

2011-01-14 @ 09:31:59
URL: http://thekanel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0