Muffins

Idag har jag varit och kollat in katalogen för SJÖLOG på förmiddagen, kom hem vid tolv och då var jag jättetrött. Men istället för att gå och powernappa, som jag brukar göra när jag känner mig supertrött, så bestämmde jag mig för att göra muffins istället.

Det blev jordubbs och maräng muffins, alltså vanliga muffins fast med jorgubbsyogurt och maränger i. Toppingen blev lite fail, eller inte till sist men den höll på att bli. Gjorde vanlig philadelphia topping, men sen tyckte jag det var så lite så jag ville dryga ut den utan att använda de andra phili-paket. Så jag hällde i yogurt, men det blev så flyttande så jag öste på med florsocker och gelatin, fungerade inte, mer florsocker, fungerade fortfarande inte, så tillsist fick jag hälla på den sista philadelphian i alla fall... Men det blev bra tillsist!

Sen har jag ändrat en av mina tyllar. För jag har bara smala och jag läste att man behöver breda till muffins, så jag kapade den i ett stjärnmönster och det blev jättebra!


Kommentarer
Postat av: Fia

Åååå så himla goda dom ser ut!

2011-01-28 @ 13:48:24
URL: http://www.ensidaomallt.se/Sofsan/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0