Trailing!

Det var tänkt att vi skulle ut och cykla en jättecool trail, men:

Att säga att det var dimmigt är att ligga i underkant, sikten var kanske 20 meter, så därför bestämde vi att vänta med det. Istället åkte jag och Mats upp till Pegsus riding där vi red på ut på en trail. Jag fick en stockpaint, en Paint utan några vita teckan, vid namn Amigo och Mats fick en palomina quarter vid namn Harley och ägaren, Danielle, red en ung morganvalack. Vi var ute i ca 1,5 timme upp på berget med jättefin utsikt! Vi såg även ett par murmeldjur på ett par rishögar, urgulliga! Vi såg också ett par vaktlar med sina ungar (californian quails, har jättefin teckning, googla!) som snabbt sprang in i ett par buskar när vi kom.
På grund av en insekt som gör att träden dör har skogsbränder blivit väldigt vanligt och vi red igenom ett parti som var eldhärjat och Danielle berättade att på morgonen ligger vinden på uppåt berget och på eftermiddagen ligger den på nedåt och som tur var så spred sig elden på eftermiddagen och den blåste nedåt dalen, men hade det varit under morgonen hade hela gården blivit förstörd.

Vi hade med gopro kameran och den lilla videokameran och jag har bara tillgång till gopro kamerans bilder, och det är 5000 så jag orkade inte gå igenom alla utan tog två av de jag tyckte var bäst av de jag hittade!

Ridningen tog lite längre tid än vanligt så vi var lite i valet och kvalet om vi skulle ta trailen idag, men efter lite övervägning så tänkte vi att det kanske blev lite stressigt så vi bestämde att ta den imorgon. Så vi åkte och kikade på två av vingårdarna som finns här. Den ena mission hill ligger högt uppe på ett berg och det var tur att vi inte tog trailen för när vi var uppe på vingården kom det ett gigantiskt åskoväder rullandes över bergen och ned i dalen. Och vi hade en underbar utsikt från vingården!
Så nu regnar det ordentligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0