Vancouver here we come

22 Timmar på resande fot så är vi äntligen framma i Kanada!

Vi startade på arlanda där vi tog flyg till Zurich, där hade vi bara 40 minuter på oss att byta plan, men det gick bra, vi hade till och med 20 minuter tillgodo när vi kom fram till gaten!

Så var det långa flygresan till montreal. Världens största flygplan, eller det var ialla fall det jag tyckte. Vi fick platser vid nödutgången så vi hade massa benutrymme. Vi hade uppfällbara skärmar, som hade filmer, tv-shower och spel! Jag såg big bang theory, simpson, Sucker punch och Rio. Rio var verkligen rolig! Rekommenderas varmt.

Så försökte de mata oss hela tiden, först på arlanda åt jag en jättebaguett, men sedan fick vi pizza slice på planet och på långflygningen fick vi både pizza, varmmat och jag vet inte allt.

Sen var det två timmar i Montreal, men det var bra för då var vi tvugna att ta ut bagaget och gå igenom tullen och sedan lämna in det, men det kändes som ett skämt. Man tog sitt bagage, fyllde i en lapp som man lämnade till en tulltjänsteman och sedan la man in bagaget igen allt inom 50 meter....

Sista flygresan var verkligen lång, den kändes som den var oändlig, och deta var Air Canada istället för Swiss och de informerade oss typ 20 gånger om vart nödutgångarna var. Men vi överlevde det också. Och på flygplatsen i Vancouver gick man först ut och sedan hämtade bagaget, så alla kan komma in till bagaget bandet... kändes väldigt konstigt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0