Midsommarhelgen

Midsommarhelgen, bestod av härligt skön segling!
På fredag förmiddag åkte jag och Mats upp emot Uddevalla och på Torp mötte vi upp tre kompisar för att handla mat på Torp inför helgen. På Coop inser jag att de enda skor jag har med mig är de jag har på mig, ett par väldigt öppna ballerina skor och med tanke på att vädret utan för var svinkall blås kändes det inte helt hundra. Så jag hittade ett par rosa tygskor för 99 kronor vilket ändå kändes helt okej.

När maten var inhandlad drog vi mot Källviken och Andante, en Hallberg-Rassy 31. Nellie var också med, självklart utrustad med flytväst, så när väskor, mat och hund var instuvat så gav vi oss iväg. Första stoppet var Lysekil där vi fyllde på vatten och sedan satte vi Genuan och gav oss iväg. Någonstans åt vi midsommar lunch, men jag kommer inte riktigt ihåg var, den bestod i alla fall av köttbullar, sill och potatis.
Till kvällen la vi till vid "hemliga ön" som alla andra öar på västkusten var endast stora klippor. Nellie hade tokryck och hoppade helt sjövild runt på hela ön.Det var en ganska liten ö och inga andra var där, så Nellie kunde härja hur fritt hon ville.

Under lördagen seglade vi upp emot pipers glass och vi gick utomskärs, det gick lite gammal sjö så jag blev lite sjösjuk och sov mesta av utomskärsdelen.
Sen var det ju pipers glass, varenda sommar får jag höra det eviga tjatet om den gudomliga pipersglass i hamburgsund. Men varenda gång vi har kommit dit med britta har det varit stängt. Så nu fick jag äntligen smaka på den beryktade pipers glassen ,och jag kan säga att jag var inte imponerad. Den var totalt smakalös! Jag ville verkligen tycka den var god och okej om den kanske inte var den godaste, men den smakade ju ingenting! Det varen av de mest smaklösa glassar jag ätit, så jag förstår verkligen inte denna pipesglass hysteri...

Under kvällen låg vi vid en ö jag tror heter stora flatskär en gigantiskt klippig ö, med ett utedass. Nellie hade tokryck och sprang tills vi trodde hon skulle stupa.

Sen under södagen var det saktamak hemmåt igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0