Ungar

Vi har några ungar på gården, fast det är främst en som jag stör mig så grymt mycket på. Jag har sprungit på ungen ett par gånger på gården och då har de fått klappa Nellie. Men sen har jag mött ungen ute på gatorna och jag känner ju inte igen de, alla ungar ser ju typ likadana ut, men hon stannar inte och frågar får jag klappa utan hon börjar bara följa efter oss tills hon kommer i kapp.
I går mötte jag de ute vid en gräsmatta brevid och då såg jag att det var hon, så jag sa bara "hej" och gick raskt förbi, vilket jag tyckte visade väldigt mycket att jag inte tyckte de skulle klappa nellie, men då följer hon efter och börjar ropa på oss. Jag sa vänligt men bestämt att de inte fick klappa Nellie idag.
Dels blir Nellie så sjukt glad, det kanske inte någon annan tycker är ett problem, men hon blir FÖR glad, hon kan inte lugna ned sig, så jag tycker det är bra tt hon lär sig att man behöver inte hälsa varje gång. Sen vill jag lära ungarna att de kan inte bara gå fram till hunden, även om de har träffat den en gång förut. Visst känner man en hund väl, men bara för man träffat hunden en gång kan man inte börja följa efter den nästa gång man träffas!
Dumma ungar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0