Komma igång med träning

Jag vet många tjejer som drar sig för att gå till ett gym och om de gör det, så håller de sig till trampmaskinen och långt i från hantlarna.
Det allting bottnar i tror jag är osäkerhet och att man är rädd för att göra fel och att bli tittad snett på.

Innan jag började träna 2008 hade jag bara tränat på gym hos en sjukgmnast efter ett träningsblad. Men aldrig på ett "riktigt" gym och utan guidning. Så vad gjorde jag? Jo jag läste på, jag köpte en bok om styrketräning och en om stretching.
Att gymma kan vara mer skadligt än nyttigt om man gör fel, därför var jag noga med att läsa på om övingar och fysiken. Det var till jättestor hjälp, inte bara visste jag hur jag tränade rätt, jag fick med mod då jag visste vad jag höll på med och blev inte så osäker, jag fick också hjälp med vilka övningar jag skulle göra.

De jag tittar mest snett på på gymmet är inte tjejer, utan de stora muskelknuttarna som ofta som gör övningar där jag bara har lust att gå fram och visa hur de egentligen ska göra. Då de mer skadar ligament än bygger muskler...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0