Zumba

Dagens träningspass blev ett zumba-pass, det var första gången för mig och det kändes så där, måste jag erkänna.

Passet var inte uppdelat i block utan mest hänga på instruktören. Visst det var väldigt mycket energi, men det var inte speciellt jobbigt, trots att jag försökte göra övningarna jobbigare. Många var bara att stå på stället och gunga och vifta med armarna och det är svårt att göra det jobbigare.

Det är säkert ett jätteroligt pass för någon som bara vill röra lite lätt på sig och ha kul. Men jag har ett mål med min träning och jag vill kunna vara helt död efter ett pass. När man har block kan man koncentrera sig på själva övningen, men här gick halva koncentrationen åt att försöka hänga med på vad instruktören gjorde.

Så slutsatsen; jag kanske zumbar igen, men finns det något annat kommer jag välja det före...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0