Badmington

Vi är ett gäng som ska börja spela badmington en gång i veckan, så från och med näst nästa vecka så har vi en fast bokad bana varje torsdag, men för att komma igång så bokade vi en bana igår också. Dock var det klockan 21:30, så det var rätt sent.
Jag spelade väldigt mycket badmington när jag var yngre, dock var det på våran gräsmatta, med volleybollnät och olika bra racketar (allt från gamla tunga träbadmington till tennisracket). Och vi brukade bara köra regeln att den andra fick serva och poäng om man tappade bollen, den gick utanför banan (vi hade en väldigt stor bana dessutom) eller genom nätet.
Nu skulle man stå inom rutor och serva snett och byta plats och god know what. Det blir så seriöst då, själv gillar jag när det är mindre regler, det blir lite mer "wild" då, inte så uppstyrt, mer spel liksom.
Efter ett tag insåg jag att jag borde haft mina glasögon. Jag skelar nämligen så när jag blir trött så får jag ibland "blindfläckar" och likanande, vilket inte gör det optimalt att försöka träffa en liten boll med ett racket.

I dag ska jag på styrkeyoga med min lillebror som uppvärmning,sen ska vi nog "hitta" gymmet, eller kanske boxas lite!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0