Råttor

Idag har jag vart i stallet, inte så mycket mer. Släppte ut odjuren när jag kom hem, de har suttit instängda i ett par dagar då det varit lite kaos här hemma och jag inte velat att de tuggade upp massa saker.

Jo det hände något märkligt i morse. När jag och pojkvännen går utanför portet för att åka till jobbet, vad möter oss då? Jo en död råtta. Den låg på mage med bakbenen rakt ut och ena framtassen vikt under sig. Precis utanför porten till trappuppgången. Jag blev ju livrädd att det skulle vara någon av våra råttor som hade ramlatr ned för balkongen (hur det nu skulle gått till då det varit instängda i två dagar), men det var det så klart inte. Råttan var agouti och hade mörka trampdynor (vilket jag hört är tecken på att det är en vildråtta) och mörk svans utan några som helst tecken. Så jag utgår från att det var en vildråtta, en hona, vuxen, var ganska stor (inte gigantisk, men inte liten). Och inga skador, förutom ett litet sår på framtassen, så antingen har hon självdött eller så har hon ramlat eller blivit påkörd och fått inre skador. Men så märkligt att hon låg utanför våran port av alla.... ute på asfalten.
 Jag som inte ens sett råttor här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0