Semelkalas

Igår hade jag ordnat ett semelkalas, tänkte det kunde vara trevligt med tanke på Fettisdagen som kommer nu på tisdag.
Så jag bakade semlor hela dagen, över 50 stycken gjorde jag, i varierande storlek. Jag tycker man ska kunna äta så många man vill utan att ha dåligt samvete, så därför är mitt måtto, hellre för mycket än förlite. Inget tog helt slut, men det fanns väldigt lite mandelmassa och grädde efter alla hade tagit så många man ville, dock finns det fortfarande kvar väldigt mycket bullar.

Semelkalaset var väldigt roligt, förutom kompisarna så kom våra grannar över, väldigt trevliga. Jag hade ordnart ett semelquiz, och även ett annat bland quiz, där frågorna handlade om segling, råttor och Vallentuna!

Så här går det när Linda bakar bullar:

Linda; osminkad, ofräsch efter att bakat i ett varmt kök hela dagen.

Linda; nyduschad, och gör sista touchen på bullarna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0