Torsdag

Idag fick jag ännu ett brev från pliktverket, det första ordet jag läste när jag snabbt ögnade igenom det var "prövning" och tänkte, "nej, har jag fått någon extra mönstring eller nåt". Men när jag läste nogrannare var det att jag skulle till synoptik och göra en synundersökning. Så idag har jag beställt tid, grejen är den bara att jag ha ju inget synfel, eller jag har ju ett fel, men det är inte skärpan eller vad man ska säga. Själva synen är bra, men eftersom jag skelar blir det fel ändå.
Så det ska bli väldigt intressant vad optikern säger, förra gången jag var där skickade dem mig till läkaren med orden " dina ögon samarbetar inte". Sen är grejen det att jag kan ha jättebra syn på dagen, men när jag är trött så blir synen välsigt konstig.

Efter optiker besöket, åkte jag till gymmet och körde överkropp, och sen ett afropower pass. Det var en instruktör jag inte kört för innan, en tjej, men det var något hos henne jag inte kunde sätta fingret på. Förän det slog mig, trots att hon lät precis som en tjej, och hade långt blont hår, måste hon om inte fortfarande, så någon ha varit, kille. För om man bara kollade på ansiktet och bortsåg från allt annat, så var det helt klart en kille. Sen kollade jag in armarna, och om det var ett par kvinnoarmar, så ja, då vet jag inte vad jag ska säga. Grabbar har ju ofta lite krafigare armar, och det hade h*n också.
Sen var allt så överdrivet som det lätt blir när killar ska vara tjejer...
Mycket märklig upplevelse.

Bild från smelbak


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0