17 feb

Det är så mycket som snurrar i huvudet just nu.
Dels så ringde en från föreningen som driver Britta, dem letar efter en ny ordförande och dem har redan frågat Mats, men Mats har fullt upp med massor av annat (arbete,skola och andra föreningsarbeten), så då frågade han om inte jag vill vara det. Jag har verkligen ingen aning om vad som förväntas av ordföranden av föreningen, jag vet inte riktigt om jag vill lita på att det "bara" är att kalla lite sammanträden. Förutom att jag inte vet vad som förväntas av en så vet jag inte om jag vill det här året. Eftersom värnplikten börjar i augusti, och det är något jag vill ska ha min uppmärksamhet till 200%, och om jag ska sitta som ordförande i en förening, så vill jag kunna ge det min uppmärksamhet och det kommer jag inte kunna göra detta året. Även om det hade kanske varit lite roligt, kunna verkligen påverka föreningen. Men i år är nog inget bra år, just för att jag kommer ha fullt upp med annat.

Apropå värnplikten fick jag papper om det idag, så tredje augusti ska jag vara mitt ute i skogen i Motala. Jag förstod dock inte riktigt papprena, då på ena stället stod det typ "så åker du till Kvarn", men destination stod Linköpings C/Motala C. Men det löser sig. Det hade ju varit lite lättare om det hade varit i Skövde eller något stort regemente, men nu är det mitt ute i skogen, in the middle of nowhere.

Sen lite roliga saker istället, jag har bestämt att det ska bli semelkalas på lördag. Så det ska bli smaskens, får baka massor och massor av semlor till alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0