Låååång Fredag

Idag har varit en märklig dag, hur lång som helst.
Det började med att vi anlände med tåget halv nio, så tog vi oss hem och Mats bytte om och åkte till jobbet medan jag var tvungen att städa hos djuren direkt. Då dem fått majs som hade legat och jäst, så det luktade apa. Och när jag ändå städade det var det lika bra att städa allt, så både marsvin och råttor fick fint igen.
Sen ringde mamma också och min mamma är rätt bra på att prata i telefon, så det blev ett långt samtal. Så svarade jag på lite mail och små pysslade. Vid två var jag supertrött så jag gick in och la mig på sängen för att kolla på fiskarna och somnade med benen halvt utan för sängen. Jag vaknade två-tre timmar senare av att Mats ropade ute i hallen och då låg jag upp krupen med täcket över huvudet, så nån gång måste jag i sömnen ha flyttat på mig.

Så låg jag och drog mig i sängen ett tag och gick sedan upp, då var klockan nästan halv sex, så säger Mats att vi ska iväg. Jag hade helt förträngt att vi skulle gå på Loke och se hans monolog "Om Miranda" på Pustervik, så det var bara att slänga sig i duschen och ge sig iväg.

Uppträdandet eller vad man ska säga var riktigt bra, den var inte lika showig som jag trott den skulle vara, utan mera tänk värd, men fortfarande jättebra!
Efter det var vi hungriga så vi åkte till Jensens, men dem var supersega! Allt gick i slow motion, så ingen dricks för dem inte.

Nu ska jag krypa ned i sängen för i morgon ska vi upp till Uddevalla och hålla skolskeppskurs!

Den här dagen känns som om den har varit typ tre dagar lång....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0