Hemma från Åre


Imorse kom jag hem till Göteborg igen, med natttåget. Det var tråkigt att åka hem igen, men på ett sätt skönt, för i förrgår så det sista jag gjorde på vägen ned från berger var att dra bakhuvudet i backen.
Det finns en transport sträcka ned som går igenom ett par tunnlar som är ganska svår åkta och i sista tunneln så mötte jag dessutom en skoter. Jag kom igenom jättebra och var superglad över att jag lyckades ta mig förbi allting och då lyckades jag sätta i bakkanten och landade ned för backen med ryggen först, så först drämde jag i ländryggen och sedan bakhuvudet och självklart hade jag ingen hjälm.... Så hela kvällen och igår hade jag huvudvärk, samt att jag måste ha sträckt nacken, så framsidan på halsen har varit öm.
Igår då var sista dagen, men eftersom jag fortfarande var lite groggy efter min krach så tog vi det väldigt lungt. Jag och Mats åkte och fikade i en kåta, sen åkte vi upp på toppen och åt lunch, och sen tog vi oss sakta nedåt. Sista biten var jag så trött att jag knappt orkade svänga runt brädan.

Resten av eftermiddagen gick vi i lite affärer, köpte bland annat två t-shirtar, en som det stod "Little Miss Bossy" och en " Miss Naughty". Vi åt även middag på Broken, jag åt fajitas (som luktade lime...) och Mats åt en gigantisk mega burgar, och vi blev serverade av en kille som liknade Jude Law, mycket märkligt.

Vid halv sju gick tåget och vi satt och spelade Spank the Monkey (för er som inte spelat de, gör det, är ett galet roligt spel!). Det gick bra att sova den här gången, det var lite jobbigt bara då jag hade en filt som huvudkudde och det var rätt hårt för min ömma nacke.

Hela resan var helt underbar, superfint väder, och roligt sällskap! Jag rekommenderar Åre varmt!


Mats hyrde snowboard en dag:



Här har Mats lånat mig sin hjälm (dagen efter min vurpa)

Ibland är det platt....(Linda nynnar på Wallace and gromit: Doo do do doo dodo do dooo dododoo dodododooo)

Linda och Mats på Broken, trötta men glada!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0