Uppdatering

Jag vet att jag varit sämst på att uppdatera på sistonde, men nu ska jag bli bättre, for real!

Sist jag skrev var ett par veckor innan basker provet, eller precis innan, kommer inte riktigt ihåg. En del har hänt sen dess. Bland annat har jag fått byta tjänst. För ganska länge sen nu, typ två månader sedan, insåg jag att de där med att jag har jobbigt att andas när jag anstränger mig, nog inte bara är dålig kondition. Så jag gick till läkaren, och han skrev först ut bricanyl, som inte fungerade för fem öre. Då skickade han mig till en läkare i linköping, som inte gjorde något annat än att remittera mig till lungröntgen och spirometri, som de inte visste när jag skulle få komma till. Dessa veckor var ganska jobbiga, dels fysiskt och de gjorde de extra tungt eftersom jag kände att jag inte klarade något alls, och jag tyckte bara de skulle skicka hem mig, för jag var ju ändå inte till någon nytta... Men istället för att skicka hem mig så fick jag byta tjänst från skyttegruppbefäl till eldledningsbefäl, och jag har faktiskt inte ångrat mig alls! Inte än i alla fall...

Baskerprovet vill jag helst förtränga, första dagen gick jag med packning och de gick väl så där, jag hängde med, men sista timmarna på dagen var det på håret att jag klarade det. Nästa morgon så började vi gå 150 m och sen stannade vi, då funkade de inte längre, jag hade så ont i bröstet och kunde inte andas, så jag blev en röd liten soldat, och sen fick jag gå utan packningen. Den dagen gick rätt bra :) Dagen efter gick jag inte heller med packning, men då hade jag stora problem ändå, trots att jag bara sprang runt i stridsutrustning så hade jag ont i bröstet och svårt att andas, men det fick gå.
Det absolut sista vi gjorde sista dagen var att först springa 3 km språngmarch och sen stridshinderbanan. Det vill jag helst glömma... men jag har min basker. Min fina svarta basker med pansararmen.

Imorgon ska jag åka och göra lungröntgen och se vad de säger, antagligen hittar de väl ingenting som vanligt... Men då har jag i alla fall gjort det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0