På kurs

Ikväll har jag och Nellie varit på kurs igen. Det gick inge vidare. Det regnade och Nellie avskyr regn så hon var inte alls med på noterna, och jag var inte på humör och hade tålamod med att Nellie var på krasst humör. Dessutom blev jag lite grinig när en deltagare frågade om täcken på hunden och kursledaren säger att om hunden ligger still behöver den täcke, men inte direkt annars. Nellie hade täcke på sig och måste ha täcke på sig för att hennes päls stöter inte bort vatten utan snarare suger åt sig så hon blir dyngsur och iskall i det vanliga göteborgs vädret. Så redan där lessnade jag lite, egentligen ska man inte träna vid såna tillfällen, men har man betalt för kursen så har man.
Jag är väl inte så supernöjd med själva kursen eftersom jag inte direkt lärt mig något mer efter den första gången, bara tränat samma saker hela tiden... Och när hunden inte lyssnar så säger kursledaren bara "var roligare" "hunden måste tycka ni är roligare", men inget direkt konkret. Han tog ned sin egen hund ned för att visa, och de enda han gjorde var att slänga en boll för den... De var inte direkt något mer han visare..
Jaja ska inte vara för bitter över det, kommer gå bättre en annan gång..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0