Tillbaka

Ja nu är katalogen inskickad för tryck så nu har jag lite mera tid än förra veckan :)

Även om det har varit långa dagar nu i skolan, idag hade vi eknomisk redovisning i typ 7 timmar!!! Snacka om att man är död i huvudet...

Detta inlägg ska jag ägna åt att vara horrifierad åt ett inlägg i ett P3. De pratade med två barn, ena var sju och den andra typ 9 tror jag.
Deras favorit spel var GTA och det kan man ju från börja diskutera om detta är ett lämpligt spel för så små barn, själv har jag inte spelat GTA 4 och visste inte om att man kunde gå på strippklubb.
Detta var sju åringens favorit grej på spelet att gå på "tuttbarer" och kolla snygga tjejer.... Vad är det för föräldrar? Hur kan man låta sina barn spela såna här spel?

Jag förstår inte varför barnen överhuvudtaget ska sitta inne och spela spel. Bylta på de och släng ut de så får de leka av sig ute istället!
Visst jag och min bror spelade spel när vi var små, men det var kanske max någon timme om dagen och antagligen inte ens det!

Samma förstår jag inte de här med TV. När jag var liten var det en stor grej att se på tv mitt på dagen. Jag kommer ihåg vad förbjudet det kändes när jag kom hem efter skolan i högstadiet/gymnsiet och kollade på TV. och då var jag alltså 15-17 år!
Hur svårt kan det vara att säga till att man inte få, eller sätta lösenord på datorn och så vidare. Föräldrar kan inte sätt gränser, det är ju helt jävla otroligt....

Fortfarande förbluffad och rätt äcklad att en sju årings favortispel innebär att ha går på virtuella strippklubbar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0