Muskler och Motivation

Tänkte gå upp i morse när M skulle till jobbet, men sen hade jag tänkt äta frukost också och då när hans klocka ringde första gången så var jag inte hemskt trött. Men jag låg ändå kvar och sov, kände mig jättelat, men så blev det. Så jag vaknade sedan halv nio och gick upp då istället och åt för en gångs skull frukost. Något jag väldigt sällan gör, men jag måste äta innan träningen. Så det blev  crunchy musli med mjölk, ett kokt ägg (jag tycker inte om ägg så jag fick tvinga i mig det) och ett glas mjölk.
Jag köpte nämligen en bok igår om maximal muskeltillväxt, och läste på om kosten. Den påstår att man ska äta 500 kcal mer än man gör av med varje dag för att öka tillväxten. Jag vet att jag äter rätt lite, men tycker inte jag går ned i vikt avsevärt, så därför har jag svårt att äta mer. Men jag ska verkligen försöka äta de där 6 målen om dagen, och få i mig proteinet. Ska nog köpa en protein dryck också, eftersom jag är flicka behöver jag rätt mycket protein för att kunna bygga muskler bra.

Motivationen just nu är inte så stor, men jag tror de har att göra att jag har rätt stor ångest över skolan. Men idag ska jag plugga bort en del. Så jag slipper ångesten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0