låt den rätte komma in

Idag läste jag ut "Låt den rätte komma in", jag började läsa igår eftermiddag.
Det var en väldigt lättläst och lättsmält bok, absolut inget dåligt, det var trevlig läsning, men jag vet inte om den gav något bestående eftertryck.

Något jag inte hade förväntat mig var att det var väldigt mycket anspelningar på sex med barn. Jag visste att det var pedo-varning på han som bodde med vampyren, men vampyren var ju ändå en vampyr tänkte jag, lite som i "En vampys bekännelse", och så var det ju. Men den var det väldigt mycket annat, ett avsnitt där en man är nära att bli avsugen av en tolvåring inne på en toalett på Stadsbiblioteket, det tyckte jag var lite väl. Det kändes som var och varannan man hade pedofilvarning över sig, vilket kändes lite märkligt, så uppfattar i alla fall inte jag världen.
Sen var det väldigt mycket mobbningsvåld och jag kanske var naiv, blåögd och blind när jag gick i grundskolan, men jag såg aldrig någon fysikt mobbning. Visst förekom det utfrysning och elaka kommentarer och liknande, men jag såg eller hörde aldrig talas om någon som blev fysiskt mobbad, men som sagt jag kanske var naiv och blind.

Låt den rätte komma in, var en spännande bok, som sagt väldigt lättsmält, vilket var bra, eftersom jag knappt kunde släppa den ifrån mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0