Requiem

Farväl min sköna, Farväl till svunna tider I ett svallande gap av glömska, det svider
att se dig tyna bort, försvinna framför mina ögon, mina händer
Ett requiem för dig, för oss, nu när vinden vänder
emot oss.

Kyrie, eleison.
Christe, eleison.
Kyrie, eleison
.

Dina vita vingar kommer rivas av, kastas bort och mitt hjärta med det.
Vi, oss, en annan tid av en annan sort.
Vackra men döende ska vi dansa, en sista dans
Ett reqiuem för dig, min sköna, ska vi binda våran egen sorgekrans.

Lacrimosa dies illa,
Qua resurget ex favilla,
Judicandus homo reus:
Huic ergo parce Deus.


Låt dem brinna, låt dem dö med oss, min sköna
Låt dem böna och be, om förlåtelse, förståelse
Låt dem se, vad dem dömer, dessa dårar
Låt dem drukna i havet av våra förbittrade tårar

Rex tremendae majestatis
qui salvandos salvas gratis,
salva me fons pietatis.


Min vackra duva, ni tynar bort, en efter en, i ett hav av svaga minnen.
och dina vita vingar, förloras, kvar endast i en saga, om en svunnen era.
När din svarta kropp slickas av undergångens lågor, kommer det hela passera
obemärkt.

Dies irae, dies illa,
calamitatis et miseriae
dies magna et amara valde,
dum veneris judicare
saeculum per ignem.


Ett requim för dig, min sköna, om en försvunnen framtid
 en oförstående samtid, om det förgångna,
Det som aldrig kommer igen, den tid som försvinner
Över det som vi aldrig övervinner,
som förgör oss

Requiem aeternam dona eis,
Domine, et lux perpetua luceat eis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0