Comhem försäljare

Det ringde, jag svarade, och då var det någon snubbe från Comhem, som vanligt så frågade dem efter Mats och jag svarade att han är inte hemma och kommer jobba över sent (vilket faktiskt idag är sant).
 Nu var det någon utländsk man som verkligen var jättejobbig att lyssna på och det var svårt att hänga med i meningarna eftersom betoningarna var helt fel. Han började i alla fall med att förklara att Mats kunde få högre bredbandsbredd till samma pris som han betalade nu, och det skulle jag hälsa honom, och det hade väl varit okej om det slutat där, men icke. Han babblade på om siffror och digitalboxar och för bara 50 kronor med i månaden skulle vi få massa kanaler och han la upp massa beräkningar.

Så sa han att "du och din man", hallå hur vet han att vi är tillsammans, okej om jag svarat med hans efternamn men nu sa jag bara mitt förnamn, jag kunde ju vara vem som helst, syster, kusin, ex-flickvän, kompis, dotter you name it. Och det spelar väl ingen roll vad han lassar upp för utbud för mig, för jag kan ju inte teckna något avtal hur som helst. Så sa han att "du kan ju berätta de här för honom och så ringer jag dig imorgon", för det förstahur ska jag kunna komma ihåg allt han rabblade det var ju hur mycket som helt, för det andra kan JAG fortfarande inte teckna något avtal i Mats namn
.
 Sen så sa jag att kanalutbudet inte var något för oss eftersom vi aldrig kollar på tv (det är ju sant, förutom någon gång ibland när man kollar på hells kitchen), "men nu när det blir mörkt så slår ni väl på tvn någon gång då och då", varav jag sa "nej deet gör vi inte". Jag var väl inte den lilla husfrun som skulle tjata sin man fördärvad över att få 90 kanaler till (varav 79 stycken är musikkanaler), så tji fick han...

 Idiotiska telefonförsäljare, i vanliga fall så brukar dem i alla fall ha vett att säga att de ska återkomma när jag säger att Mats inte är hemma. Den här snubben ville till och med att jag skulle ge ut mobilnumret, idiot....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0