Åter igen till skogen

Om någon timme ska jag för andra gången ta bussen ut till skogen. Jag vet inte riktigt hur det känns. På ett sätt så tänker jag "tänk om jag inte klarar av det", men och andra sidan har jag klarat tre veckor nu, utan större problem, så varför skulle det i fortsättning vara mycket svårare.

Jag trodde att det skulle kännas annorlunda att vara hemma, att man under dessa tre veckor skulle ha genomgått någonslags förvandling på något sätt, från civil till soldat, eller nåt. Men det känns precis som vanligt att vara hemma. Det brukar till och med kännas mer konstigt att komma hem efter nordisk eller en längre segling. Då brukar de kännas som när man vaknar tvärt ur en dröm och man inte riktigt inte fattat att man vaknat, men den känslan är det inte nu. Nu är de som en vanlig helg. Jag vet inte om det är bra eller dåligt, det kanske inte betyder något alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0