Arbetsdag

Imorse åkte vi upp till Uddevalla, då det är arbetshelg på Britta den är helgen. Dock fanns det inte så mycket att göra annat än det eviga slipandet. Jag satte igång och stålborsta en ventil, men det var så mycket skrymslen och bultar och konstigheter, så det slutade med att jag använde en skruvmejsel och en gammal kniv att skrapa med. Jag stod i nedgångskappen och kunde spela musik, då om vi spelade musik på däck så hördes den inte för allt buller från alla slipmaskiner. Så det var ganska trevligt ett tag, tills jag hade skrapat så mycket att det fortfarande fanns ställen kvar, men jag kom inte åt dem, då började jag lessna. Så istället bar vi upp all räddningsutrustning för att gå igenom imorgon. Det ryktas nämligen om att det skall bli oväder imorgon så vi tänkte vara inomhus. När slutet av dagen började närma sig så gick några upp och började laga mat och jag hjälpte till och slipa klart skylight "taket", eller golvet kanske det är. Whatever, det som på andra båtar kanske skulle kallats lastluckan.

Så åt vi en jättegod carne sin chili. Alltså den var som en chili con carne, fast utan chili, och nu chillar vi och spelar spel. Eller dem andra spelar något kort spel, jag ville spela ett annat roligare spel, så nu bloggar jag istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0