Hundkurs pass 1

Har varit på första tillfället i vardagslydnadskursen. I kurskallelesen stod det att det var teori utan hund, så jag lämnade Nellie hemma och satte mig på bussen. När jag klev av bussen visste jag typ vilket håll jag skulle men inte riktigt. Så jag började gå i en riktning och efter kanske 500 m möter jag en gubbe med en hund, så jag frågade honom om han visste vart brukshundsklubben var, och de gjorde han, så då fick jag gå tillbaka 500 meter och upp i skogen. Man kunde tydligen gå gångvägen (som jag gick på), men de skulle ta jättelång tid och nu genade jag genom skogen och var där på ett par minuter.
De var lite introduktion, vi ska följa sbks allmänlydnads pass, inget man måste klara av me sträva mot det. Kändes bra, de flesta momenten kan nog Nellie utan störning, men med massa hundar runt omkring så blir detnog toppen träning. Gillade han tränaren också, verkade bra, sa att man kan säga ifrån om man inte tror de är bra för ens hund och så.

Så nu är jag jätteivrig för nästa pass nästa tisdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0