JObbigt dag...

När jag skulle ge råttorna mat igår så reagerade inte Myran, så tog jag ut henne och hon var svag och hade jättesvårt att andas. Så jag fick kolla i akutlådan och som tur var hade vi lite betapred, så de fick jag i henne. Hon var också superhungrig och törstig, antagligen har hon inte kunnat klättra ned från hängmattan stackarn.
Så jag var uppe med henne och kom inte i säng förens vid två tiden. Klockan halv åtta gick jag upp, ut med hunden och sen ringa veterinären. De hade en tid klockan halv tio, så de var bara att ta transportburen och åka iväg.
Jag går till torslanda veterinärklinik, och de var urgulliga. Ena tjejen i receptionen är gammal råtträv, så hon blev jätteglad. Det känns så skönt att folk lyser upp när de ser råttorna istället för att rynka på näsan och tycka de är jobbigt när man kommer med ett ovanligt djur.
Hon fick i alla fall en spruta med vätska och b-vitamin och sen antibiotika utskriven.
De är vekligen supertrevliga, jag rekommenderar Torslanda starkt!
När jag kom hem så bäddade jag ner Myran i buren och sen iväg till apoteket, men vårat apotek hade inte så jag fick åka iväg till ett annat.
Väl hemma var det bara att mata råtta med medicin och sen gå ut med hunden. Jag la mig sen och sov en timme. Väl behövligt.

Efter det var de städa grisarnas bur, duscha och kolla på en skoluppgift.
Ikväll ska jag på "kickoff" med sjölog, så jag behöver i alla fall inte tänka på middag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0