Räfven

Lyssnar på Radiohuset i P4 där de interjuvar medlemmar ur Räfven.
Jag kan ärligt säga att jag gått på så pass många Räfven spelningar att jag tappat räkningen på hur många det är.
Första gången var den 26 februari 2006 på Musikens hus. Jag hade då aldrig hört eller sett Räfven utan jag var där för att Loke som dels är egen artist och dels är violinist i Räfven agerade förband. Och jag blev helt såld.
Räfven spelar någon typ av folkmusik, det är så svårt att sätta ord på deras musik och för att den verkligen ska komma till sin rätt så måste man höra den live. Det går inte att stå still, man rycks med och bara måste hoppa och studsa när de spelar.

När de spelade in sin första liveplatta var jag där i musikens hus och golvet sviktade så av alla hoppande människor att när jag stod still och filmade gungade hela jag upp och ned. De spelade på kulturkalaset för ett par år sedan och efter första låter stod hela kungstorget och hoppade, efter första låten!

Jag ska köpa biljetter till deras realese fest på  trädgården i slutet av september och det kommer nog blir guld!


Kommentarer
Postat av: patricia - vinn en valfri ziperall

sv: det var jätte gott :D

2011-08-29 @ 11:06:24
URL: http://jacobspatricia.blogg.se/
Postat av: Lotta

Sv: Oh tack så mycket, glad jag blir :) Vad gör du idag då?? =)

2011-08-29 @ 14:59:19
URL: http://olesenstjej.blogg.se/
Postat av: You make me smile

tack så jätte mycket:D

2011-08-29 @ 16:03:50
URL: http://malinelfs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0