De här med pengar

Några bekanta satt och pratade om hur deras ekonomi såg ut med deras respektive och när man fick delad ekonomi och allt sånt.
Det var de som hade som sparade alla kvitton och la in exceldokument, eller som delade upp vem som handlade vad. En annan funderade på att skaffa ett gemensamt konto med två kort anslutna till. Unt zur waiter..

Själv har jag och Mats ingenting sånt, känner man för att gå och handal så går man och handlar. Men det har väl med att göra att vi flyttade ihop direkt och då hade jag nästan ingen inkomst alls och då hade det inte spelat någon roll om vi delade upp för det hade slutat med att jag skulle gett alla mina pengar till Mats direkt och sedan behövt bett honom om pengar.
Självklart som nu när vi ska resa bort så har jag betalat min biljett, men under själva resan lär vi inte ha koll på vem som betalar vad. Men vem som betalar vad struntar jag i. Om jag vill köpa något dyrt så säger jag det ju till Mats så han vet det.
Jag har självklart tagit upp det med Mats för jag har haft dåligt samvete över att jag "kostar" pengar, men Mats säger att han inte har några problem med det eftersom det är ju mig han vill spendera livet med och så länge jag är glad och lyckligt så är ju han glad :)

Kommentarer
Postat av: althea

Skulle aldrig någonsin orka med "de här är mina pengar och de där dina". Men så har jag oxå vart inkomstlös under längre perioder så har då levt på Petrus. Men för oss spelar de ingen roll, de är Våra pengar oavsett. Alla större köp sker dock i samråd mellan oss..

2011-02-21 @ 13:07:39
URL: http://altheatrollet.blogg.se/
Postat av: Linda

Precis, jag hade bara mått dåligt om jag skulle behöva hålla reda på vad som är mitt och vårt och hans osv. När man handlar, ska man hålla reda på att nu köpte jag en chokladkaka till MIG men jag köpte mjölk och det är till OSS. Orka liksom...



2011-02-21 @ 13:35:53
URL: http://thekanel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0