Ekorrar!

Idag åkte vi iväg till Myra Canyon som är en del av Kettle valley railway. Det var alltså en järnväg som gick där under första hälften av 1900-talet och eftersom det var höga berg är det mängder av träbroar. Verkligen jättehäftigt!
Det var en stor skogsbrand 2003 där nästan alla broar brann, men de har byggt upp de igen, men träden är fortfarande kvar, helt sönderbrända. Själva trailen är rak, så vi cyklade hela de 12 km och vände och cyklade tillbaka igen.
Eftersom jag offrade min lins med vidvinkel till Kung Neptun så har jag bara teleobjektivet och det ger inte så fina utsiktbilder...

På vägen träffade vi på massa små ekorrar som sprang omkring och de var jättenärgångna. Så en hoppade upp min fot, några andra sprang fram till Mats och gnagde lite på hans fot. De var verkligen urgulliga! Hur små som helst!

Efter denna fantastiska tur var det bara att sätta sig i bilen för den 6 timmar långa bilturen tillbaka från Kelowna till Vancouver....











Kommentarer
Postat av: Björn

Ha ha...! Chipmunks! Dom är hur coola som helst! Kommer ihåg dom från min Kanadatripp :-). Ni har inte sett några piggsvin?

2011-07-20 @ 18:56:53
Postat av: Linda

Vi har bara sett chipmunks och ekorrar, och örnar.... Inga piggsvin, tvättbjörnar eller skunkar :(

2011-07-20 @ 20:51:40
URL: http://thekanel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0